Tekstgrootte
We streven kwaliteit na en we zorgen ervoor, dat de kwaliteit op peil blijft: we beoordelen de doelen systematisch en cyclisch en op basis van de bevindingen verbeteren of borgen we onze kwaliteit. We streven ernaar, dat de leerkrachten competenties ontwikkelen die gerelateerd zijn aan de beleidsterreinen die we belangrijk vinden. Daardoor borgen we dat de schoolontwikkeling en de ontwikkeling van onze medewerkers parallel verloopt. Zie verder het schoolplan 2019-2023 welke ter inzage is op school.
Er wordt ook gekeken naar de uitstroom van leerlingen (deze zijn terug te vinden in de schoolgids). Uiteraard geeft dit wel een beeld van de school, maar de uitstroom van leerlingen kan niet gezien worden als een maatstaf voor goed onderwijs.
Op de Gevers worden leerlingen met specifieke onderwijsbehoeften t/m groep 8 in kaart gebracht. Deze leerlingen proberen wij in overleg met de ouders de begeleiding te geven die passend is. Ons verwijzingspercentage ligt laag. Wanneer het welbevinden van een leerling in het geding is en/of de ontwikkeling van een leerling stagneert en we niet verder kunnen aansluiten bij wat een leerling echt nodig heeft, dan gaan we met de ouders praten over de mogelijkheden van een andere basisschool of het Speciaal (Basis) Onderwijs die dit mogelijk wel kan.