Communicatie met ouders

Informatieverstrekking

De school informeert de ouders over haar programma’s, activiteiten en vraagt op haar beurt om informatie aan de ouders. We stellen het op prijs als u ons van belangrijk gebeurtenissen op de hoogte houdt. 

We informeren u onder meer via: de informatieavond, het ouderportaal (administratiesysteem van ParnasSys), de schoolgids, de maandelijkse nieuwsbrief, de kijkmomenten, Social Schools, de spreekmiddagen en -avonden, via de groepsouders, de medezeggenschapsraad en de oudercommissie.

Informatie kunt u vinden op deze website. Alle informatie wordt zo veel mogelijk digitaal verspreid. Indien dit niet mogelijk of gewenst is, zal deze informatie op papier worden meegegeven aan het oudste kind van een gezin. 

Ouders worden ook gevraagd om informatie te verstrekken over hun kind. Bijvoorbeeld:

  • tijdens het intakegesprek met de directeur of de groepsleerkracht.
  • tijdens ondersteuningsteam bijeenkomsten.
  • tijdens het startgesprek met de leerkracht(en).  
Deelname aan activiteiten

Er zijn verschillende manieren waarop u als ouder betrokken kunt zijn bij de school en de schoolervaringen van uw kind. Activiteiten waarbij ouderhulp gewenst is: computerlessen, schaaklessen, hulp bij het organiseren van festiviteiten, het versieren van de schoolramen, vervoer bij excursies, luizencontrole, verkeersouders, musical,  etc. Zonder uw ondersteuning kunnen bepaalde activiteiten niet plaatsvinden. Leerkrachten en groepsouders zullen op actieve wijze de hulp zoeken die nodig is. 

In onze schoolgidskunt u meer lezen over onze contactmomenten met u;

  • Kijkmomenten
  • Startgesprek met ouders
  • Voortgangs- en rapportgesprekken
  • Groepsouder
  • MR
  • OC
Contact met leerkracht

Het is altijd mogelijk om een leerkracht op school te spreken. We willen u wel verzoeken dit echt zoveel mogelijk na schooltijd te doen! Dat is het meest geschikte moment. 

Sociale kaart Gevers

In de link hieronder vindt u alle betrokkenen van de Gevers Deynoot op diverse gebieden, met mailadres.